10 setembre 2008
Xifres
publicat el dimecres
Ens dedicaràs un post? em van preguntar unes periodistes a l’Olleria. Ja vorem, els vaig contestar mentre anava formant-se una bona tronà. L’entrada a l’Olleria fantàstica però passada per aigua. Es nota que hi ha caliu i proximitat a la Serra Mariola. No deixa de sorprendem la quantitat de dones -fins i tot comparses exclusives- que hi participen a la festa. Allà va passar la meua filla major tocant el saxo amb la banda de l’Alqueria. Els fills ens fan majors. L’aigua ens va mullar fins els ossos i allà, a la intempèrie, els festers, i el mirons, el BLOC en ple -és a dir, el nostre alcalde, les nostres regidores, els regidors de Bocairent, Ontinyent i Albaida-, aguantàrem estoicament. No sé d’on treure hores, i aixó que no acudiré al l’11 de setembre. Esta nit assistiré a l’acte d’Escola Valenciana i la presentació del disc de La Gira. Sí jo també he fet gira este estiu. He contabilitzat més de 20 presències a diferents comarques del País. L’última a Xirivella. Enhorabona Manu per la carpa del BLOC al passeig d’esta ciutat de l’Horta. Enhorabona a l’equip del BLOC comandat pel secretari comarcal Albert Sebastià. Un deu que ens omple d’orgull. Acabe, hem començat el curs escolar pulveritzant tots els récords mundials de barracons escolars, de 1.111 a més de 1.300. Som campions en fracàs escolar. Que el govern de Francisco Camps es penge la medalla. Esta és la trista herència que ens deixen. Les xifres no enganyen i per si teniu interés us passe unes dades que m’ha fet arribar el company Rafa Ramos:
PAÍS VALENCIÀ ARRASAT
1995-2008 (13 anys de PP)
L’herència de Zaplana, Olivas i Camps
INDICADORS ECONÒMICS
RENDA PER CÀPITA:
1998, Índex Espanya (100%). País Valencià: 96,9% (la 8ª de 19)
2007, Índex Espanya (100%). País Valencià: 90,8% (la 11ª de 19) (i a 7 dècimes de ser la 13ª).
(Font: INE,Principales Resultados, Renta Per Cápita)
BALANÇA (ESPOLI) FISCAL:
La 3ª (criteri: “flujo monetario”) /4ª (criteri: “cargo / beneficio”) que més aporta per càpita, tot i que és la 11ª en renda per càpita.
(Font: Document sobre Balances Fiscals publicat pel Ministeri d’Economia i Hisenda, 2008).
ATUR:
285,660 aturats en agost 2008
Increment d’un 37,33% entre agost de 2007 i agost de 2008, la tercera comunitat on més puja (en termes relatius i absoluts) l’atur en l’últim any. (Font, INE, Ministeri de Treball)
DEUTE:
(2007) 11.500 miliones d’euros, un 11,4% del PIB valencià, el més alt de tota Espanya (duplicant la mitjana nacional, del 5,7%).
POLÍTICA I CORRUPCIÓ
GESTIÓ MUNICIPAL:
Dels 80 municipis més grans d’Espanya, els dos municipis amb menor transparència són Oriola (12,5) i Torrevella (15,0),
Font: Índice de Transparencia de los Ayuntamientos (ITA) elaborat per l’organització Transparencia Internacional (2008)
CORRUPCIÓ URBANÍSTICA:
(2006): 30 causes obertes o sentències contràries a urbanitzacions, el primer lloc de tot el litoral espanyol.
Font: Greenpeace. Informe: ” Destrucción a toda costa 2006″
ESTAR DEL BENESTAR
SANITAT:
El País Valencià és la comunitat que té un menor nombre de llits per habitant de tota Espanya: 2,71 llits per mil habitants (mitjana espanyola, 3,59, Catalunya, 4,52). Recomanació OMS, 7 llits per mil habitants,
Font: Catálogo Nacional de Hospitales 2005 e Instituto Nacional de Estadística (INE),
Si comparem amb les dades de 2002, aquests números són, fins i tot, pitjors del que eren: en 2002 era de 2,8 llits per habitant. (Font: Estudi de la Universidad de la Coruña per al “Observatorio del Sistema Nacional de Salud”).
2008 (la que pitjors serveis sanitaris públics té, segons la Federació d’Associacions per a la defensa de la Sanitat Pública)
(Font:AZPRENSA)
EDUCACIÓ:
La segona comunitat amb major índex de fracàs escolar en 2006, només per davant de Ceuta.
(Font: El Mundo)
Diu textualment este diari no precisament anti-PP: “tras mantener una evolución asombrosa: desde 2000 ha empeorado 14,4 puntos, es decir, un 57%”, al pasar de un porcentaje del 25,3 en el año 2000 al 39,7 de 2006.”
LLENGUA I CULTURA
CULTURA:
Lectura: (2005) El País Valencià figura (51,5% de lectors), juntament a Andalusia i Extremadura, com la Comunitat Autonòma amb menor nombre de lectors (mitjana espanyola > 55%)
VALENCIÀ:
Ús del Valencià:
1995 52,8% declarava ser valencianoparlant o bilingüe
2008: 39,9% declarava ser valencianoparlant o bilingüe
Fuente: Servicio de Investigación y Estudios Sociolingüísticos, de la Conselleria de Cultura,
Generalitat Valenciana. “lengua que habla en casa”.
Baixada d’un 13% en 13 anys. Amb este ritme en 40 anys el valencià haurà desaparegut.


10 setembre, 2008 9:21 pm
Bona nit Enric i bloquers de tot el País.
He llegit aquest darrer post i tot seguit he copiat tan valuosa informació i l’he rebotada a tots els meus contactes. Com més gent sàpiga tot açò, millor.
Us propose que tots feu el mateix. Hem d’estendre la xarxa si volem guanyar al 2.011.
Gràcies a Enric i a Rafa Ramos.
Salut i força al Bloc.
10 setembre, 2008 9:53 pm
jo també ho he fet, però anyadiria una cosa Enric: haurieu de traure també este tipus de dades de quan l’era Lerma, per saber com ens van dixar el país i retraure als socialistos que ni llavors van ser bons per al País ni ho son ara.
També caldria dir a la gent que faria el BLOC per revertir la situació. Està molt bé criticar, però la gent et preguntarà: i que faria el BLOC si estiguera manant? si hem der ser opció de govern hem de saber donar propostes més convincents de les que hi han ara amb el PP o de les que hi havien amb el PSOE (pq ara el pscv no aporta res) i esta pàgina és un bon lloc per fer-ho
11 setembre, 2008 7:35 am
Pel que fa a les dades de renda per càpita i ús del català, abans d’utilitzar-les crec que convindria tenir en compte l’increment de població inmigrant desmesurat dels últims anys. Em sorprén que el secretari general llance a l’aire (a l’aire dels militants del Bloc) aquestes xifres sense més comentari. Crec que hauríem de ser un poc més crítics si volem ser una oposició seriosa.
11 setembre, 2008 8:52 am
Totalment d’acord amb Maestrat. Fa falte fer un estudi similar de l’época de Lerma i sobretot, dir qué faria el Bloc.
11 setembre, 2008 10:45 am
Si alguna cosa dóna por és que, precisament, els valencians acostumem a tindre quantitats rellevants d’assalariats en situació d’economia submergida, no comptabilitzats per tant per al càlcul de renda per càpita i que rebaixarien encara més eixes dades. Més encara, la temporalitat del treball al País Valencià és molt elevada, el que resulta en situacions de treball-atur-treball molt més incòmodes que la d’una renda per càpita per sota de la mitja.
Al respecte de la immigració, és indubtable que hi hagué immigració en els darrers 13 anys, és clar, però ni els 75.000 habitants de Torrent, ni els 44.000 de Mislata, ni els 30.000 d’Alaquàs i Xirivella, ni els 26.000 de Quart de Poblet, per nomenar només a alguns pobles del Pla de Quart, han assolit estes xifres en qüestió de 13 anys, sinó que multiplicaren per 10 la seua població a partir dels 60.
Per últim, si algú veu mala intencionalitat al fer paleses dades que són públiques, a l’abast de qualsevol que vullga corroborar-les, és que manté personalment punts de vista certament entervolats. Qualsevol hauria d’entendre que fer constar este tipus de xifres és, al cap i a la fí, una funció inherent de la vida política, i la justificació és precisament la de donar al ciutadà el màxim d’informació que puga desitjar. Les dades parlen per si soles, i només la decisió d’afegir-les a un missatge és ja una comentari, així que si l’únic que es demana és verbalitzar l’opinió implícita al missatge, l’únic que es vol és que es subjectivitzen les dades, activitat per a la qual no es necessita a cap altre que no siga el mateix lector.
11 setembre, 2008 12:48 pm
Un altra data molt interessant, el numero de parats al poble de Muro (gobernat pel Bloc) munta com a la resta de Espanya ¿¿¿que collons fà l´alcalde de Muro?????, ¿¿¿¿el mateix que Camps????, ¿¿¿¿el mateix que Zapatero?????, ¿¿¿¿o es que soles son bons el del Bloc??? , per cert l última putjada del IBI (impost de bens inmobles, l´ajuntament el munta o l`abaixa com vol)) a muro del 15 %, aixo es fer política social i en valencià, clar que si…
11 setembre, 2008 1:26 pm
anna, els del BLOC no és sols que som bons, és que som els millors!!!.
i respecte a l’atur, si no m’equivoco els ajuntaments no tenen competència per a això i si s’amunta l’IBI, no serà pq tant el govern de madrid com el de camps no fan lo que tenen que fer? o siga, donar la financiació que toca als ajuntaments que tantes voltes es posen d’acord el ppsoe en negar-la?.
Ja que no donen diners als pobles, els pobles s’han de autofinanciar per fer polítiques socials i si damunt son en valencià, millor; cosa que no fa el ppsoe.
11 setembre, 2008 1:37 pm
Seria bo que algú s’encarregara de mantindre, actualitzar, ampliar i corregir (o matisar) si escau el llistat d’indicadors durant els pròxims mesos/anys, perquè la cosa tendix a empitjorar. Hem d’atraure el debat envers aquestes xifres i deixar de parlar de Fórmula 1 i d’aigua, que és lo que volen el PP i el PSOE.
Hem de marcar l’agenda. Cal fer una web amb indicadors, fer gràfiques, traure-les en tots els plens (no només de les Corts, sinó dels municipis). I com diu un comentari, si cal comparar les xifres del País Valencià amb xifres de municipis on el Bloc té responsabilitats de govern i vore si són millors o pitjors, sereu més creïbles.
I també ser realistes: aquestes xifres ja no s’arreglen en 4 anys, ni en 10. De moment cal prometre un canvi de tendència: alguna cosa com, en 10 anys estar en la mitjana espanyola de renda per càpita. Això és molt molt difícil, però encara creïble. El problema és que gran part de la població desconeix fins i tot que la renda per càpita valenciana és menor que l’estatal. Dir la veritat pareix que és incompatible amb guanyar unes eleccions. Almenys en un país de troglodites.
11 setembre, 2008 11:02 pm
Enric, m’agradaria que en les intervencions de Les Corts (si és que hi ha activitat parlamentària amb certa regularitat), m’agradaria que preguntares a Camps què passa amb la cosa eixa tan ridícula, tant pel nom com pels efectes i contingut, del “Eje de la prosperidad”, que on està ara, i que concrete si eixa prosperitat es refereix a que totes les Comunitats Autònomes implicandes:
- Han prosperat en persones desempleades i llista d’aturats.
- Han prosperat en la destrosa del territori que ens porta a aquesta situació.
- Han prosperat en majors problemes per a l’accés a la vivenda de les persones que ja de per si els tenen (ah! i no necessitem residencials).
- Han prosperat en major presió fiscal.
- Han prosperat en major incultura i per tant problemes socials.
- Han prosperat en major sobèrbia democràtica (mitjans d’informació totalment manipulats, espanyolisme ranci com única i possible identitat, Institucions manipulades i controlades per evitar el funcionament i per tant que l’activitat normativa estiga totalment prefabricada…).
- Han prosperat falta de previsió en el model productiu i per tant major fragilitat davant la deslocalització i la pèrdua de competitivitat.
(…)
11 setembre, 2008 11:04 pm
Només un apunt més: l’IBI no es pot pujar un 15% per un Ajuntament, i si ha sigut així, es pot reclamar perquè SEGUR que es guanya.
Fetén!
12 setembre, 2008 8:48 am
La meua petita crítica parteix de la base que quan es dona una informació com aquesta s’hauria de prevenir, per fer-la més creïble, la més que possible rèplica dels afectats (psoe o pp en aquest cas) i llevar-los arguments (acusant-nos de demagogs, p.e.,) amb els que puguen intentar rebatir-nos i contrarestar els efectes negatius que la nostra informació, de segur, tindrà en els seus votants. Això ho faran, tard o d’hora, és clar, però els ho hauríem de posar més difícil. Estic totalment d’acord amb Josep pel que fa a la utilització d’aquests indicadors i la conveniència que estiguen més a la mà dels nostres col·lectius i militants perquè, sens dubte, són unes eines eficaces (no en tenim moltes més) per fer obrir els ulls a la gent del carrer.
13 setembre, 2008 7:31 am
Aquestes dades, benvolgut Enric, tothom les teu al seu abast amb sols entrar al full web de l’INE. Al meu entendrer, els partits polítics no son una oficina d’informació (solos), son estructures generadores de diagnòstics i solucions envers situacions com les que descrius. En fi, la qüestiò és, quin és el diagnòstic (quina és la causa), del tot plegat segons el Bloc, i quines les possibles oslucions?. ARa que ve el congrés del Bloc, potser siga hora de respondrer aquestes preguntes.
13 setembre, 2008 7:15 pm
[/b]Ús del Valencià:
1995 52,8% declarava ser valencianoparlant o bilingüe
2008: 39,9% declarava ser valencianoparlant o bilingüe
El valencià no sobreviurà ni una generació més.
14 setembre, 2008 11:00 pm
Tomàs això està en les nostres mans, encara que cada any es mes difficil no hi ha que perdre mai l’ esperança. Ara bé esta clar que hi ha que pasar algo radicalment diferent al que pasa (com el 11-M) o alguna burra com podria ser que tancaren a camps a la preso per lladre per que açó pasara.
15 setembre, 2008 11:07 pm
Esta carta os la dirijo a vosotros porque creo que sois los únicos que podéis liderar este proyecto, cuyo objetivo valdría su peso en oro, y no es otro que el que todos los valencianos sean bilingües, ello es factible conseguirlo , con armonía y buena disposición de los partidos políticos, hay que aprovechar este momento en que el principal escollo PP, tiene un líder sólido con poder dentro del partido para ello. Para que la enseñanza del valenciano no sea estéril ni signifique una obligación, tiene que venir desde la base, una lengua se quiere y estima cuando es materna, ello quiere decir que se tiene que conocer desde los 0 años. Por tanto hay que consensuar con los dos grandes partidos el tema, y poner en marcha la enseñanza gratuita en las guarderías desde los 0-3 años en valenciano, será la manera mas rápida y efectiva que se aprenda y se quiera la lengua, además en zonas de predominio del castellano como Valencia área metropolitana y Alicante, sería donde mas haría falta ya que si en la capital no se habla el Valenciano, difícilmente podremos avanzar en el tema; es mas las guarderías deberían contar con una persona procedente de las comarcas del sur de Valencia y norte de Alicante para asegurarse que los pequeños aprenden bien el valenciano, con su entonación (y no solo lo digo por las vocales abiertas y cerradas sino por las sordas y sonoras). Se debería de dar un título mediante una prueba oral al comienzo de primaria que confirme el valenciano como lengua materna, este título, debería contar con puntos para en un futuro aumentar la nota de acceso a la universidad, ( sería el único modo de que las clases castellano parlantes acomodadas se lo tomaran en serio ), de este modo se premiaría el valenciano como lengua materna, incluso para aquellos que no hayan cursado en guarderías valenciano parlantes pero que su lengua materna de casa es el valenciano tendrían que ser evaluados para obtener dicho certificado. Es importantísimo que en las grandes ciudades se hable valenciano, si se consigue sería el logro mas importante durante siglos, por ello creo que un partido como el vuestro que se preocupa por la cultura podría conseguirlo a través de un gran pacto con PP y PSOE, evidentemente el partido en el poder por si solo no lo va hacer, pero creo que si el BLOC, negocia con el PP, todo esto a cambio de asumir una valencianización, sería posible, solamente habría que reconocer los símbolos oficiales y reconocer que los valencianos somos soberanos y nuestra relación con los vecinos del norte pasa solo como una relación de colaboración pero en ningún caso de subordinación. .
Creo que el premio puede ser muy grande, si al final lo único que tenemos que reconocer es que tenemos una bandera propia ( cuyo símbolo las 4 barras está presente en el 80% de la actual bandera ), y que llamemos valenciano a la lengua nuestra, cosa que los clásicos siempre han llamado, independientemente del origen de la misma; de renunciar al termino país, el cual no es que este mal, pero por las connotaciones de subordinación con el termino “ països catalans “, necesita de un desmarque.
Como digo estas medidas en ningún momento pasan por renunciar al autogobierno, u otros principios que puedan afectar a vuestro partido tan solo renunciar a una relación de subordinación respecto de Catalunya con quien la relación a plantearse sería en un mismo nivel e incluso si de terminología hablásemos y el interés fuese grande en un futuro se podría buscar denominaciones nuevas para definir la cultura y lengua comunes, pero mientras tanto, cada autonomía es soberana y ninguna debe imponer sus términos para designar a la otra ni mucho menos dar pie a una apropiación de identidad.
Creo que el señor Camps ., tiene poder suficiente en estos momentos para ello Y con tal de ponerse la medalla de haber conseguido la unidad de los valencianos accedería a todo esto ), y creo que con una simple cuestión de forma ( denominaciones ) , se puede llegar a algo realmente importante ( fondo ). Con el PSOE, no habría ningún problema. De seguir así el valenciano continuará perdiendo fuerza y en unas décadas aunque se conozca y se estudie si pierde fuerza y no se habla mas que en los colegios, pasará a ser una lengua muerta. Todo el flujo de inmigrantes que llega de fuera no tiene interés por conocer una lengua que no es suya salvo que la aprendan cuando nacen. USTEDES DECIDEN.