20 desembre 2009
BLOC
publicat el diumenge
El projecte estratègic del BLOC és la vertebració de l’Espai Valencià de Progrés (EVP) i es fonamenta en la voluntat de ser. Volem ser poble valencià en el segle XXI. Ara fa 9 mesos, en la ponència del passat congrés posarem les bases i el full de ruta del valencianisme del segle XXI. Els nostres companys Albert Girona, Natxo Bellido, Rafael Carbonell i Juli Just van ser els coautors. Durant el debat de la ponència es va parlar molt. Hi hagué un important debat al sí de la nostra organització. Finalment va ser aprovada pel 95% dels vots d’un Congrés històric. Des de fora també es va opinar. En poques ocasions amb rigor. En la majoria dels casos amb la voluntat de crear descontent i divisió. La ponència marcava una línia estratègica molt clara i unes bases per a una nova modernització del País Valencià.
Em fa la impressió de què s’han barrejat alguns conceptes i tal volta no hem estat capaços d’explicar bé el sentit de la ponència. L’EVP planteja superar els conflictes i divisions entre el poble valencià. Unir-nos davant la divisió imposada. Mirar de solucionar problemes des d’una perspectiva valenciana i progressista. Així, l’EVP s’expressa en la nostra acció política, local, comarcal, nacional, estatal i europea. L’EVP es manifesta quan donem suport a l’organització de concerts de música en valencià, quan estem al costat dels nostres sectors productius. Quan reclamem unes millors infraestructures. Quan els joves del BLOC fan que s’incremente el suport al BEA a les universitats. Quan fem constat a la Federació de Societats Musicals o a la Mesa d’Entitats per l’Ensenyament de Persones Adultes. L’EVP es construeix quan treballem junt a la plataforma contra la impunitat per denunciar la nul·la actuació de la Delegació del Govern contra els feixistes. L’EVP és l’articulació del valencianisme des del camp cívic, social, sindical, cultural, festiu, econòmic… I per a donar aixopluc a totes les plataformes, entitats, col.lectius, sindicats que treballen, com nosaltres, pel País Valencià, per una País de dones i homes lliures en una terra habitable, cal un partit fort. Este partit és el BLOC, l’organització unitària el nacionalisme polític. Un partit que dóna esperança a tots aquells que lluiten, des del seu àmbit, per l’EVP.
Des del passat Congrés del BLOC hem pres decisions tàctiques. Són decisions que han estat precedides d’un intens debat intern. Acordàrem participar a les eleccions al Parlament Europeu dins de Coalició per Europa (amb CiU i PNB com a socis principals) i ara hem decidit impulsar la coalició amb Iniciativa del Poble Valencià i Els Vers-EE a les eleccions autonòmiques. Des de l’Executiva Nacional hem considerat que estes decisions enfortien la nostra organització i són coherents amb la ponència estratègica. Alguns companys, han considerat que les decisions tàctiques no s’ajusten en el que vam aprovar al darrer Congrés. El temps i els resultats donaran o llevaran raons.
Tenim un repte històric. Hem resistit però no hem acabat d’enlairar-nos. Altres partits han desaparegut engolits pel binomi centralista i altres han despuntat amb força. Es pot vore el got mig ple o mig buit. Soc de l’opinió que estem en una conjuntura plena de possibilitats que hem de saber aprofitar. Lamentablement el PP ens deixa un País arrasat econòmicament. El desprestigi del nostre President és enorme. No ha donat respostes polítiques al cas Gürtel i és evident que no pot ajudar a superar la difícil situació. I l’oposició dels socialistes valencians? En parlem? Incapaços d’alçar la seua veu per a defensar els interessos valencians als pressupostos de l’Estat o el finançament. Ara han trencat el consens sobre el Xúquer-Vinalopó i han acceptat el transvasament d’aigua de boca afavorint així les tesis de l’especulació territorial del PP. Davant este panorama no podíem quedar-nos quiets. Calia actuar prompte, amb temps per a explicar i fer un acord electoral autonòmic que pot donar esperança i generar il·lusió a molts ciutadans del nostre País que sense ser nacionalistes, podran confiar en nosaltres. No són paraules retòriques. Hui he rebut la telefonada d’un grup organitzat d’una població castellano-parlant important. Volien informació i m’han demanat de parlar. Volen fer llista a la seua ciutat. És un símptoma positiu que se suma a altres més sòlids. L’efecte suma pot ser important si fem les coses bé. “Créixer junts” és la frase que resumeix el nou horitzó. Ara podem recollir els fruits del que hem anat sembrant als darrers anys. Ve temps de collita fruit de l’esforç i treball dels últims anys.
Dues coses per acabar. Demà, el Grup parlamentari de Bloc-Compromís registrarà davant la Mesa de les Corts la petició de canvi de Síndic (portaveu) del nostre Grup Parlamentari. No serà fàcil superar el treball de Mònica Oltra com a Síndica de Grup. Ha fet (i farà en la nova etapa) un magnífic treball. No sols per sacsar l’hemicicle i denunciar les reiterades absències del nostre President, que també. És una advocada rigorosa i valenta. Té un important bagatge en la defensa de les llibertats i la justícia. Encetem així una nova etapa i compte amb tots vosaltres per a continuar millorant i que en un futur pròxim siguem molts més a les Corts Valencianes.
Per últim dir-vos novament que este blog està obert a tothom. Els provocadors i insultadors que utilitzeu diferents noms i un mateix IP esteu controlats. Crítiques totes però insults cap.Tinc uns grans amics informàtics que fan meravelles.


20 desembre, 2009 7:20 pm
El grup parlamentari del Bloc-Compromís no existix. Existix EU-Bloc-Verds-IR:Compromís.
Mireu també de canviar això. Ja que no s’ha pogut fer modificant el nom pel de EPV, inteneu que almenys si es puga suprimir el d’EUPV.
20 desembre, 2009 7:30 pm
Amb quin nom ens presentarem a les eleccions properes?
20 desembre, 2009 10:08 pm
jo tinc bones vibracions , encara que cal treballar de valent ! , la des-feta de eupv , els gurtel , campistes i ripollistes i fabristes , un psoe farcit de talibans i mes roins que la carn de bascoll . ah! els meus amics d erc …. el braç trencat del psoe a la comunitat . Hi ha bones vibracions , estic segur que farem fredat !
anims !
….. que la sort us acompanye .
visca el bloc i visca el pais valencia !
20 desembre, 2009 10:20 pm
Morera ha dit: Per últim dir-vos novament que este blog està obert a tothom. Els provocadors i insultadors que utilitzeu diferents noms i un mateix IP esteu controlats. Crítiques totes però insults cap.Tinc uns grans amics informàtics que fan meravelles.
QUE VIVA LA GURDIA CIVIL
La meua IP és:
67.159.5.99
El repde del DNI el deixe “als Meravellosos informàtics”
Uiii que tutto!!!
20 desembre, 2009 11:05 pm
molt bé! l’únic llenguatge que entenen certs personatges és allò de ‘te caerá encima todo el peso de la ley’, diàleg sí, pero insults ni un.
I parlant d’insults, a mi em fastigueja i m’insulta profundament que el Sr. delegat del govern central i cap de la policia espanyola no siga capaç de posar fre a això que passa a la ciutat de València, un 10 a la posició del Bloc d’insistir en totes les instàncies, perque no es pot deixar passar ni una, que aquests unglorious bastards quan dorguen sentisques una veueta que els diu…el peso de la ley…..
ànim i endavant
salutacions des de Castelló de la Plana
21 desembre, 2009 8:09 am
A vore Morera, si aneu a moderar a impertinents i si de cas als que no ho són o no ho pretenen amb crítiques prou vàlides, modereu, però deixeu els jocs de corral del Cesid SA. Com a crític al pacte, i com a fervent admirador de la llibertat d’expressió, trobe penós el comentari, no sé si tant com el pacte. Esperem que Iniciativa no continue fent la traveta de bon amic.
VicentCS, quina llei, són Glòria Marcos i Gotzone Mora les que han dit que Monica Oltra i Enric Morera col·laboren amb banda armada i segueixen l’estratègia d’ETA, ni més ni menys. I tot això en la nostra televisió pública. Comentaris així, donen ganes d’estripar el carnet. M’he donat per al·ludit, com ho haurien d’estar tots els comentaristes freqüents amb eixe comentari, d’un i altre costat.
21 desembre, 2009 10:26 am
Algú podria explicar amb més detall els termes de l’acord amb Iniciativa i Els Verds? Sabem que l’u per Castelló i València és del Bloc. I que el dos per València, Castelló i l’u per Alacant és de Iniciativa. I el dos i tres per Alacant? el tres, quatre per València? I el tres per Castelló?
I les capçaleres de llista i llocs d’eixida a Alacant, Elx, València i Castelló?
21 desembre, 2009 10:36 am
Un comentari que pense que resumiria l’estratègia interna que encara no ha desenvolupat del tot el BNV i que vol arreglar amb pedaços de pactes electorals no molt futuribles a llarg plaç:
“Els partits que guanyen eleccions funcionen com a bones empreses, amb un nivell d´organització altament professional, a on es demanen resultats, gestió professional, accions inmediates i accions proactives. I a on s´apliquen ferramentes com l´analisi DAFO o el principi de Pareto (el 80% dels resultats estan concentrats en el 20% de les coses que fem, lo important és concentrar-se en lo important i prioritzar).
Lamentablement els partits que funcionen com a ONG no guanyen eleccions.”
És un comentari fet a altres llars. El BNV a nivell municipal i comarcal ha fet bones estructures, com a la Safor, el Camp de Morvedre i les Comarques del Nord. Poden haver funcionat o no, més simpàtiques o no, però s’han demostrat competitives davant altres ofertes o empreses electorals com el PP. Per desgràcia el PP i el PSOE juguen amb avantatge perquè usen el recursos públics dels ajuntaments i les conselleries, i ministeris per a finançar-se, més que cap altre partit, el cas Gürtel és un bon exemple a casa nostra del que apunte. Però un dels avantatges del BNV és la independència a molts factors externs o internacionals, i la possibilitat d’adquirir compromissos amb la societat més que altres.
Està clar, el BLOC (EPV) no és el BNV, s’intuïa però ara està més clar, el BNV és una part quasi paritària del BLOC. No sé si l’estratègia electoral del Bloc consistirà en seguir conduint amb dos rodes en comptes de quatre. En eixe sentit crec que el BNV no crea líders o valors i que els líders del partit van units en molt casos als càrrecs institucionals, i un partit que té un sentit d’estat més gran que altres no hauria de dependre tant de l’estat.
Està clar que el BNV no guanyarà les eleccions demà, i encara li queda prou camí per tindre un cap d’estat del partit, però el partit està sense nord mediàticament i socialment, si el President del partit i el Secretari General són parlamentaris, no poden fer la feina que seria cohesionar el partit amb les elits del país, amb tanta feina els parlamentaris se reduïxen a iniciatives parlamentàries molt lloables, però que després no tenen cap repercussió i són obviades per molts mitjans, sense importar molt la seua rellevància. No importa quants gestos positius li faça el Bloc als poder fàctics valencians, aquestos seguiran mamant i escoltant el que diga la metropoli de l’estat, per més que els supose misèries.
Tot açò pot estar lligat a la falta d’un model de finançament concret i tolerable per al partit. De poc serveix ara sense majoria política l’estar a favor de canviar la legislació en tema de partits polítics en alguns casos positivament i en altres podríem pensar que negativament per la democràcia, les solucions haurien de ser immediates, no pensades en un terme de 200 anys.
21 desembre, 2009 12:42 pm
És necessari un LIDER! El BLOC va perdut!
Molta raó en tot allò que es diu en l’anterior comentari de retra.
21 desembre, 2009 6:07 pm
Carai Enric, l’últim paràgraf pareix escrit per Chuck Norris.
Sobre el pacte, no sé quan s’ha passat de “liderar” a “vertebrar” l’EPV. Supose que a la mateixa vegada que li regaleu llocs d’eixida a partits amb una representació ínfima i es presumeix una representació en 5 diputats de 2 per al BLOC, 2 per a IPV i 1 per als Verds, és a dir, estarem en minoria tenint molta més representació a les institucions.
Gent com Oltra, Mollà, Ribó, etc… és molt vàlida…però si volen anar de la má del BLOC que s’integren en ell i siguen membres a tots els efectes, no quan els interesse s’en venen amb nosaltres i quan no amb IU.
El pacte m’ha decebut, tant per la forma com pels companys de viatge. L’únic que podrá fer-me votar-vos és que les alternatives están per a la foto i no pense quedar-me de braços creuats veient com destrossen el País.
21 desembre, 2009 6:09 pm
Als dels comentaris anteriors:
I vosaltres, com a analistes que sou de grans líders, què farieu? Quina estratègia seguirieu? L’ aprovaria el 67% del congrès?
Si teniu la fòrmula secreta i sabeu com alinear totes les constel·lacions, què feu escrivint en lloc d’actuar??
POSITIVISME I A “PENCAR”.
Gràcies.
21 desembre, 2009 6:35 pm
Potser no siga este el millor pacte, pense que és millorable, com el número 1 d’Alacant, hi ha molts més votants del Bloc a la provincia d’Alacant que d’Iniciativa, no es poden despreciar els votants de la Marina, l’Alcoià, El Comtat, l’Alacantí, les Valls del Vinalopó,…, on el Bloc té un bon grapat de votants, regidors i alcaldes.
A vore si aconseguiu que plataformes i altres partits s’unisquen a esta coalició. Tenim un repte, i és 2011. Espere que treballeu fort per a aconseguir bons resultats.
Ale Morera, ara a currar-t’ho molt com a síndic. A vore si fas arribar el missatge del Bloc a més gent.
ÀNIMS!
21 desembre, 2009 8:01 pm
Espere que a les eleccions municipals almenys si se puga votar llista BLOC i no a un conglomerat de noms o un nou nom que no diga res als votants.
22 desembre, 2009 12:34 pm
Quin és el poble castellanoparlant que dius que t’ha telefonat? Almenys digues de quina comarca és? Volen formar una llista del Bloc a la seua població? Sí és així, és una notícia molt important, espere que siga la primera de moltes més. El que haurieu de fer és, enlloc d’esperar a que vos telefònen, anar vosaltres a per ells.
Ànims en la teua nova tasca com a síndic.
22 desembre, 2009 3:43 pm
antoni, al 2003 vam estar a 2 décimes d’entrar en solitari, si s’haguera apostat pel mateix potser la cosa ara seria prou distinta.
23 desembre, 2009 2:07 am
Jo crec que tindriem que apostar més per paces amb partits no tan radicals com Iniciativa, però en missatge clarament valencianista com pot ser el partit de Carles Choví.
Reialment creu Enric que la militància està a favor de que Inciativa tinga un paper tan important en aquest espai que estem intentant crear…?
Felicitacions a Catalunya per la victòria davant Argentina, tant de bó prompte torne la selecció valenciana.
23 desembre, 2009 10:43 am
Es pot insultar sense utilitzar diferents pseudònims, com també es poden emprar diferents pseudònims sense insultar. Tampoc cal ser un meravellós informàtic per a saber si algú entra amb diferents noms des de la mateixa IP. Com podem comprovar, tampoc és incompatible ser Secretari General i llançar amenaces sense trellat.
Resulta que ací s’ha estat insultant a tort i a dret, sense anar més lluny a l’alcalde de Sueca se li ha dit fins el mal del que ha de morir, sense que, pel que sembla, t’haja arribat a molestar en cap moment. Només quan la majoria del comentaris han sigut contraris a la teua acció política (i sense insults, he rellegit tot el fin anterior i no n’hi ha ni un) t’has sentit insultat i provocat.
En una cosa tens raó, el temps i els resultats donaran i llevaran la raó. Però aquesta moto que ens esteu venent no és la primera vegada que la feu córrer amb resultats desastrosos. Li doneu una maneta de pintura i sembla nova, però el motor és el mateix, i fa perla.
23 desembre, 2009 6:20 pm
Hola!
Primer vull recordar que a mi se m’ha insultat en aquest blog. I no s’han esborrat els comentaris, i ni tan sols Morera s’ha dignat a mencionar-ho. Què passa? Només us moveu quan els insultats sou vosaltres, no? Molt llest, Morera.
Segon dir, que em senc identificat amb les seleccions catalanes. No tenia gaire clar si les seleccions catalanes representaven només al Principat o al conjunt dels PPCC. Ara ho tinc clar: veure l’afició amb quatribarrades i estelades… JO TAMBÉ FORME PART D’AQUESTA AFICIÓ.
Tant de bo en un futur la selecció catalana puga incloure jugadors del País Valencià, Ses Illes…
Bon Nadal a tothom.
23 desembre, 2009 6:29 pm
El q ha parlat abans és un “SPAM”, al seu cervellet li ve justet per a identificar els números del codi anti-spam.
23 desembre, 2009 8:55 pm
escudero yo te quiero y te compongo versos . es eso acaso un insulto ?.
23 desembre, 2009 9:34 pm
Noooo Ximet!! No anava per tu. En el que et vull jo, xee!!
El que em va insultar ho va fer fa mesos (anteriors entrades).
També hi ha qui insulta més subtilment (comentari 19) acusant a no sé ben bé qui de tenir un cervell petit quan ell mateix (joanda de vlc) no sap diferenciar entre “parlar” i “escriure”, dos verbs que no són sinònims.
24 desembre, 2009 1:09 pm
Però vosaltres us adoneu que no som \"normals\"? (I l\’adjectiu l\’empre amb tota la meua consideració). De ser normals, parlaríem de tot el que està passant amb l\’educació pública (amb un gravíssim retall de places ofertades per al 2010), amb un deute que amenaça el tall del subministrament elèctric fins i tot al metro de València i amb comiats d\’interins als ajuntaments d\’Alcoi i Xàtiva perquè el PP predica molta austeritat però estem pagant ara la ressaca de la festa que s\’ha muntat durant estos anys.
Les famílies valencianes ho estan passant francament mal: en conec d\’algunes que han de menjar tots els dies creïlles per poder subsistir. I, mentres, la sanitat desbordada i la Conselleria de Justícia no paga als advocats d\’ofici.
El més important no és ni el Bloc, ni les coalicions, ni els líders: són els ciutadans i els seus problemes. I una anècdota de Bertoldt Brecht: quan els ciutadans de l\’antiga Alemanya soviètica isqueren al carrer contra el govern comunista els seus dirigents arribaren a la conclusió que el poble alemany no es mereixia aquell govern. Brecht digué aleshores que era aquell govern qui no es mereixia aquell poble i que es buscaren, per tant, un altre poble a qui governar.
Espere que el Bloc demostre que es mereix un poble com el valencià i que els fa costat sempre als seus problemes, parlen la llengua que parlen. Tal vegada hauríem d\’aplicar el Corolari Rajoy: als votants del PP no els agrada Rajoy però el votaran i tornaran a votar PP perquè la fòbia cap a Zapatero és encara major. Tal vegada algunes de les coses que ha fet el Bloc no acaben de convèncer però penseu que és el que hi ha enfront: un PP que està desmantellant els serveis públics per afavorir-ne col·legues. I decidiu.
24 desembre, 2009 2:45 pm
LLUIS MOLT BONA LA VOSTRA APORTACIO . AL SI DEL PARITI HI HAN MASSA PURISTES QUE VEUEN LA POLITICA COM UNA ORTODOXIA , LA POLITICA ES EL ART DE RESOLDRES ELS PROBLEMES DE LA GENT .
QUAN NO ES BARALLEM PELS SIMBOLS , HO FEM PELS PACTES , SI NO HI HAN SIMBOLS NI PACTES PER A BARALLAR-NOS ENS INVENTEM ENEMICS . I AL REMAT NO ENS VOTA NI DEU ………… ELS SOCIALISTES VALENCIANS SON LO MES DOLENT DEL SOCIALISME EUROPEU , EL PP LA CAVERNA , PERO TREUN VOTS I MES VOTS , MENTRE NOSALTRES PERDEM EL TEMPS AMB LLUITES ABSURDES , QUE NO VAN ENLLOC .
DEIXEU-SE DE PROGRESSISME I OSTRES EN VINAGRE EIXIU AL CARRER ANEU ALS POBLES ON NO HI HAN COL-LECTIUS I MOTIVEU ! JA NI HA PROU ! . SOM EL MILLOR REGAL PELS VALENCIANS , MAI PARIRAN ALTRA COSA MILLOR , EL BLOC ! EL NOSTRE BLOC ! I LA MARE QUE ENS VA PARIR ! .
A MI TAMPOC NO ME FA ” GOLETA ” PACTAR AMB PSOE - PP - EU - CIU , PERO A DIA DE HUI ES UN MILACRE ESTAR VIUS . NO TROBEU ? TOTES LES MAGANTXES QUE ENS FAN I NOSALTRES ESTEM VIUS .
AVANT ! PENSEU QUE SOM ELS HEREUS DE LA NOVA PLANTA , DE 40 ANYS DE FOSCOR , DEL 5% ….. ALTRES AMB MENYS HAN DESAPAREGUT ( OCCITANS , BRETONS , I TANTS ALTRES ) .
24 desembre, 2009 3:02 pm
El periodista Sergi Tarín ha denunciat que dos policies nacionals, amb els números de placa 108995 i 117104, li van obligar a expressar-se en castellà. Més informació: http://www.linformatiu.com/nc/opinio/detalle/articulo/pues-hable-en-castellano/
24 desembre, 2009 4:30 pm
JOSEP 24 , DI-LI QUE LI HO DIGA AL RICARDO PERALTA !
24 desembre, 2009 6:29 pm
El BLOC d’alguns pobles com Torreblanca, Vila.real, ja van fent publiques les seues postures de no pactar amb ningú les pròximes eleccions municipals, pense que el pacte autonòmic amb Iniciativa tal com s’ha fet no serà portat endavant en cap poble o només en alguns poquets amb la qual cosa restarà vots a les eleccions autonòmiques i sinó al temps.
24 desembre, 2009 6:53 pm
Morera, dis-li al teu amic Baldo que l’auditoría urbanistica que es nega a fer pública ni a mostrar a ningú li explotarà en les mans. I això que a ell no li deu afectar el mes mínim dels resultuats respecte a venta de solars del poble perque això es feu en la passada legislatura.
El xiquet no vol fer cas a ningú i la cagarà!!!!
24 desembre, 2009 8:03 pm
Bon Nadal a tots els patriotes.El País Valencià s’ ho mereix.
SALUT i BONES FESTES
PD: d’acord amb el comentari d’en Pep i LLuis
24 desembre, 2009 8:16 pm
Juan Enrique ” el fantasma del catalanisme ” continua i per això Units x Valéncia no vol intregrar-se en L’EVP.
Que passa amb la nostra selecció nacional que no juga, que no rep cap gallet ?
24 desembre, 2009 9:34 pm
I PERQUÈ NO , BLOC - INICIATIVA - VERDS , DEIXEM DE NOMS ESTERILS QUE NO PORTEN ENLLOC, FEM-HO FÀCIL , I LA COALICIÓ PER A TOTS ELS MUNICIPIS, AMB LA MATEIXA MARCA.
BON NADAL I FELIÇ ANY NOU
VISCA EL BLOC I VISCA EL PAÍS VALENCIÀ
25 desembre, 2009 12:03 am
Crec que seria necessari que montàrem una pàgina web on es pogueren denunciar casos de discriminació contra el valencià en relació amb els cossos i forces de seguretat de l’estat, ESPECIFICANT ELS NÚMEROS DE PLACA I, SI POT SER, ELS NOMS I COGNOMS DELS POLICIES I GUÀRDIES CIVILS QUE PERSEGUEIXEN EL VALENCIÀ. És pràcticament impossible, si eres valencianoparlant, no topetar mai amb un policia o guàrdia civil feixista que no et permeta un dret tan elemental com expressar-te en valencià. ARA MÉS QUE MAI NECESSITEM EL BLOC. VISCA EL PAÍS VALENCIÀ, LLIURE I SOBIRÀ
25 desembre, 2009 11:23 am
Menys hipocresia i mes treball honrat cada dia ! ! ! !!
SOMOS NOVIOS (BLOC -PSOE)
PUES LOS DOS SENTIMOS MUTUO AMOR PROFUNDO
Y CON ESO YA GANAMOS LO MAS GRANDE
DE ESTE MUNDO
¿ A que te tanta por ?
L’Alcalde Baldoví custodia l’auditoria de Surge SA al temps que avalen una pòlissa de mig milió d’euros
Escrit per REDACCIÓ. Notícia
dilluns, 21 de desembre de 2009 08:31
L’Alcalde de Sueca Joan Baldoví custodia des de fa pocs dies els resultats dels treballs d’auditoria de regularitat comptable, compliment i operativa dels exercicis 2007 i 2008 de la societat de capital íntegrament municipal Surge SA realitzats per Costa Auditores SL. L’encàrrec es feu mitjançant l’acord, de dubtós rigor, de la Junta de Govern Local (JGL) del passat 10 de setembre. La JGL contractà eixos treballs per 16.000 euros (IVA exclòs) per als exercicis de 2007 i 2008 quan prèviament, el 13 de juliol, la mateixa JGL havia decidit que els treballs d’auditoria abraçaren des de la seua creació, en l’any 2000, fins al darrer exercici comptabilitzat completament, l’any 2008. El mateix Baldoví, l’ex Alcalde Salvador Gil i el portaveu del partit majoritari en l’oposició Carlos Ramírez signaven divendres passat la renovació d’una pòlissa de crèdit bancari per valor d’uns 550.000 euros.
L’especial interès en tirar terra sobre el assumpte, demostrat per Baldoví i Gil durant els darrers mesos, comença a ser preocupant. A hores d’ara, tan sols els regidors, i alguns tècnics municipals, poden tindre accés limitat als resultats de l’auditoria. El misteri i la interessada falta de transparència alimenten tot tipus d’especulacions. Divendres passat era de domini públic que els resultats de l’auditoria treien a la llum importants irregularitats en la gestió de l’empresa municipal. A hores d’ara encara es desconeixen l’abast d’aquestes. Desfalco? Venda de patrimoni de manera irregular o il·legal? Gestió fraudulenta d’actius? Fallida tècnica?
Segons les dades aportades per la Memoria de Actividades desarrolladas por SURGE SA 2001-2008, l’empresa municipal començà generant beneficis fins que l’any 2006, encara en temps de bonança econòmica i amb Gil com Alcalde, es van perdre 209.486,40 euros. Sempre segons l’esmentat estudi les pèrdues comptabilitzades en 2007 ascendiren a 388.765,70 euros. Eixe apunt negatiu fou de 145.998,63 euros en 2008, sempre segons la mateixa font.
RiberaBaixa.info destapà la crisi galopant de Surge SA el passat mes de juliol. La reacció municipal (injecció de diners per a evitar la fallida tècnica, contractació i realització de l’auditoria i renovació d’una pòlissa de crèdit bancari per valor de poc més de mig milió d’euros) ha estat immediata. Tot i això queda molt per aclarir. Fins i tot, l’auditoria contractada el passat setembre tan sols ha estudiat els anys 2007 i 2008, amb la qual cosa s’amaga part del període negre de l’empresa en el qual l’arquitecte urbanista Gil n’era l’Alcalde. Gil s’oposà l’any 2000 a la creació de l’empresa.
INFORMACIONS RELACIONADES (per ordre cronològic):
dijous, 5 de novembre de 2009. Salvador Gil anuncia, com qui no vol, un possible reducció de plantilla de l’empresa municipal d’urbanisme
dijous, 15 d’octubre de 2009. El govern de Sueca intenta apartar dels auditors la gestió de Salvador Gil al front de Surge SA
dimecres, 2 de setembre de 2009. L’empresa municipal SURGE SA perd centenars de milers d’euros amb Gil i Baldoví al front
dimecres, 26 d’agost de 2009. El govern de Sueca acorda transferir 242.000 euros a Surge SA des d’una partida de només 40.000
dimecres, 29 de juliol de 2009. Les nòmines d’agost dels treballadors de l’empresa municipal Surge SA, en l’aire
dijous, 23 de juliol de 2009. L’escàndol envolta la crisi de la empresa pública d’urbanisme de l’Ajuntament de Sueca
Memòria-Resum de Surge SA (2001-2008)
PDF de 5,7 Mb
25 desembre, 2009 1:20 pm
A Castelló hem fet un web per temes lingüístics. www.castellóenvalencià.cat.
Així, amb accets, i ens està donant molt bon resultat.
Contactem amb gent nova interessada per la llengua, podem presentar preguntes a les comissions i fer seguiment dels incompliments en matèria lingüística.
Bones festes
25 desembre, 2009 9:30 pm
32 si no fos que no ens coneguem t’aconsellaria consultares la llei de bases , o el rof , i sabries que es pod fer public i que no . Estem en un estat de dret , i recorda treballa per tal de guanyar vots i no t’amagues derrere de erc .
26 desembre, 2009 3:43 pm
ximet el xocotet:
Anem a pams:
¿Què tindrà a veure el Text Refòs de la Llei de Bases de Règim local amb uns pressumptes o hipotètics desfalco, venda de patrimoni de manera irregular o il·legal, gestió fraudulenta d’actius o una fallida tècnica no declarada?
¿Es que guardant-se eixa informació l’Alcalde Baldoví va a millorar els resultats de l’auditoria ? ¿ O els auditors maquillaran ‘a posteriori’ eixe informe ?
¿ No voldires dir Codi Penal on deies Llei de Bases ?
Ximet: ERES GRAN, però no EL PRIMER. El primer és BALDO. Si no penses així i ell s’entera…… vas apanyat!!!
28 desembre, 2009 10:27 pm
Enric, he estat avui dilluns a Expojove amb les meus dos xiquetes, i no saps quina alegria m’ha donat al trobarme un stand de joves d’ACPV on repartien auques i dibuixos explicatius sobre Ausiàs Marc, tenien cds de musica en valencià, informacio sobre activitats culturals i colonies per a joves valencians, i repartien tambe una guia sobre l’us del valencià, i qui volia podia signar a favor de tv3, jo com ja havia signat doncs no he pogut ferho.
Una sorpresa desagradable i vergonyosa ha sigut vore als radicals i violents de gav en un stand on nomes insultaven als catalans i a la nostra llengua.
Anime a tots els que simpatitzem amb el bloc o militen al BLOC que vagen a expojove a donar suport a ACPV en el seu stand, i tu Enric hauries de passarte tambe.
gràcies
29 desembre, 2009 1:39 am
El valencianista, progressista i ecologista, se pot resumir en valencianista i progressista. No se necessita tanta etiqueta, per els fets els coneixeràs. Lluís hi ha molts temes, està clar. Esperem que se puga opinar de qualsevol cosa, per més que no li faça guanyar al valencianisme polític un grapat de vots al mes, que quina culpa tindrà la gent dic jo.
29 desembre, 2009 8:00 pm
Enric, pense que la coalició és una bona idea i que encara que Ribó, Oltra ,Mollà i altres son de partits ,potser, minoritaris, son gent molt vàlida, com ho han demostrat en diferents ocasions.Amb ERPV i amb EN MOVIMENT, no seria també possible? Jo crec que no hi ha tantes diferències entre aquests partits com per a que escampem els vots a tort i a dret.Tan de bo s’hi vulgueren afegir.
29 desembre, 2009 8:11 pm
MIRA GARSA, EIXA ESTRATEGIA ME LA SE DE ” RECHUPETE ” , QUAN GOBERNEM . EL PSOE , ERC I ELS SEUS SUCEDANIS , ENS CARDEU ! DIFAMEU ! … VAL TOT ! .
EXEMPLES ; DENIA , XABIA , CALP , XALO , SENIJA , PEDREGUER , GATA , ELS POBLETS ……… NOMES A LA MARINA .
T’ACONSELLE FACES UNA ULLADA A LA VOSTRA HEMEREOTECA , L’UNICA ESPERANÇA PER A ESTE PAIS ES EL BLOC . I NO VULL ENQUETARTE , PERO ES AIXI … SEMPRE AMIC GARSA - GARSONA QUE GOBERNEM ELS MATEIXOS PROGRES ENS UNFLEU !
T’ACONSELLE FACIS UNA ULLADA ….. I SI NO TENS TEMPS TE PUC COMPONDRER UN POEMA .
29 desembre, 2009 10:53 pm
Benicadell, això ja ho va proposar ERPV fa temps i el BLOC s’hi va negar. El pacte s’anomenava PAÍS VALENCIÀ, SÍ! (copiant NAFARROA BAI) Però el BLOC no va voler. Ara tampoc no vol.
Ara que el BLOC s’ha descatalanitzat completament, no li convé un partit que parle clar: Catalanisme, Països Catalans, llengua catalana… La nostra cultura, així clara i directa, no té lloc al projecte “sumador” del “valencianisme”. O ERPV modera el seu discurs o el BLOC no pactarà amb ells. I més tenint en compte que les joventuts d’Unió Valenciana que s’incorporaren al BLOC ja tenen els collons peluts i han pres el control del partit.
A la zona del Benicadell i en altres indrets del PV, el BLOC encara és catalanista, però qui mana és la direcció del partit, són els neoblavers. I eixos no volen Països Catalans, volen Nació Valenciana. Veuen amb bons ullets la senyera amb el blau i l’himne eixe de l’exposició: “Tots baix dels plecs de la nostra Senyera” quina senyera? la Coronada, no la Quatribarrada. Tot açò: “sumar” la blavera, “sumar” la AVL, “sumar” l’himne de l’exposició, “sumar” la denominació Nació Valenciana… és, en definitiva, “sumar” el discurs blaver, BLAVEROVERGÈNCIA.
Ale ximet, composa’m un poema per a mi també.
30 desembre, 2009 8:28 am
Enric, parla amb els teus amics informatics….
30 desembre, 2009 3:03 pm
Mira Ximet:
Ni votre ERC ni pense votar-los. Ara per ara la meua opció segueix sent EUPV.
Això que dius tu que l’unica alternativa és el Bloc em sona a solo hay un Dios Señor y verdadero.
Respecte al quer dius que ‘on manem’….. que ¡ t’han contat que a Sueca mana un alcalde del BLOC ? Doncs que et tornen els diners perque a Sueca MANA SALVADOR GIL BELTRÁN (PSPV -PSOE) i FA D’ALCALDE JOAN BALDOVÍ.
No dubte que tu sigues progressista pero el Baopldo eixe res de res. Baldet ens ha enganyat a tots, de la seua gestió hi han exemples a cabassos i de la seua manera (interessada) d’estar a l’Ajuntament…. TOT EIXIRÀ. Seria una vergonya que l’enganxaren clavant la mà a la caixa….
30 desembre, 2009 11:30 pm
Que repesats que són alguns amb l’alcalde de Sueca. Si tant sabeu només heu d’anar al jutjat i formalitzar una denúncia, i deixar de dir bajanades ja d’una vegada. Bé faria la direcció del BNV de recolzar clarament als seus alcaldes més importants com el de Sueca, Xàbia o Calp, que bé que els fot a molts “esquerrans” (PSOE, EU, ERC) que el BNV haja assolit alcaldies com eixes. A més els d’EU de Sueca el van recolzar… ah no!, que se’n van passar a Iniciativa. Haurien de dir-se PC i no enganyar a la gent, és l’únic que queda.
30 desembre, 2009 11:46 pm
EN LA CORTE DE CASTILLA
ESCUDERO ERES DE ALTO RANGO ,
ASESOR DE LA REYNA
CONSEJERO DEL REY FERNANDO .
ESCUDERO DE ESPAÑA SOY !
ROJIGUALDA LA BANDERA QUE QUIERO ,
PROMETO XIMET NO HACER EL JUEGO A RAJOY .
PROMETO XIMET NO APOYAR A ZAPATERO
FRANCISCO DE QUE VEDO Y VILLEGAS , SEVILLA 1650 .
31 desembre, 2009 11:25 am
¿¿¿¿ Com us ho tenen que dir ????
L’Alcalde de Sueca /qui mana de la firma de l’Alcalde és SALVADOR GIL del PSOE.
Baldoví és una titella en les seues mans i el pitjor és que ell es pensa que està fent-ho de puta mare.
Si mirem per la part de la seua familia el seu germà electricista municipal està gaudint d’unes nómines que no havia somniat en la vida. Servir-se si que sap. Encara no ha aclarit com ha pagat l’apartamenton ha estiuejat (si és que l’ha pagat)
I no aneu generalitzant els pactes perquè a cada poble és un món distint. I si no ho teniu clar ¿per qué BLOC i PSPV no pacten a Corbera per a fer fora de l’Alcaldia al PP? ¿Eixa no la voleu contar?
Joan Baldoví ha estat un engany i això afecta a TOTS els progressistes i nacionalistes.
Que Baldoví vos venga altra burra que la que vos ha venut està coixa. Als suecanets no ens/els tornarà a enganyar. Feu la prova consultant i eixireu de dubtes.
Allez! que ja falta un dia menys per a que s’emporteu altre disgust electoral!
I si parlem de l’impresentable de Cortell…..pues no te digo cavaller!!!
31 desembre, 2009 11:35 am
ESCUDER :
De ‘repesats’ res de res. Si el Bloc falla a Sueca és molt greu i perjudicialper a tot el Bloc valencià.
Si Baldoví es veu embrutat judicialment es veu embrutat judicialment tot el Bloc valencià.
Jo m’ho faria mirar.
31 desembre, 2009 11:36 am
La qüestió és que l’ha cagada i ben cagada
NO HAY MÁS CIEGO QUE EL QUE NO QUIERE VER
31 desembre, 2009 7:26 pm
Governs del BLOC amb el PP a la Ribera Baixa:
Mancomunitat de la Ribera Baixa
Favara
Almussafes
En el passat:
Favara
Cullera
Sueca
31 desembre, 2009 8:34 pm
48 , els governs del psoe amb el pp i viceversa la tiiiiiiiiiira . ah! no es el mateix donar el suport que t’el donen . el psoe , erc , eupv no nomes pacten amb el pp si no que ens exigiu una coherencia que vosaltres no heu tingut mai .
psoe de republicanisme a juancarlisme
iu - eupv , de comunisme a ser la pedrera del psoe
erc , els grans sacrifats al altar del progressisme que li agrada al psoe
al meu poble el psoe ha donat suport al pp , 8 anys !
17 juny, 2010 4:40 am
Bon dia Enric:
Açò no té a vore amb el tren. Té a vore amb la reforma laboral i els empleats
públics.
Sóc Adrià Girbés. El text és una argumentació socioeconòmica perquè la
reforma laboral en curs adopte una modalitat de contractació parcial
que tinga en compte les circumstàncies que després et dic. Si esteu
d\’acord ho haurieu d\’enviar a algun grup polític afí a Madrid. La
Generalitat simplement no té de competències. Ací tens:
La retallada en la despesa pública implicarà una retallada dels llocs
de treball públics, que sobretot poden ser molt nombrosos en
l\’ensenyament i en la sanitat dels governs autonòmics. Açò augmentarà
la desocupació i s\’hi hauran d\’afegir a l\’espantosa xifra de
desempleats. Des d\’un punt de vista social hauríem d\’evitar o
pal·liar el nou atur d\’empleats públics perquè causarà nous drames
familiars incloent-hi embargaments. Açò tampoc no és un experiment
social nou, algunes empreses ho han fet i també ho han fet els
taxistes. Partim que la reducció de places o llocs de treball potser
inevitable perquè la despesa pública és infranquejable per les
exigències de Brusel·les. Però la millor solució econòmica i de
justícia social és que no hi haja una reducció equivalent d\’empleats
ocupats. Si la reducció de places implica paral·lelament la de
persones ocupades, com aquestes han cotitzat a la seguretat social
cobraran la prestació de desocupació que els hi corresponga i això
augmentarà el dèficit públic. L\’aternativa millor és el repartiment
del treball: les hores que defineixen un lloc de treball públic s\’han
de repartir, sense costos addicionals (no seria viable econòmicament)
. Hi pot ser que dos llocs de treball donen peu a tres persones
empleades i es pot completar parcialment (en tinc dubtes) amb la
prestació de desocupació. Açò si que ho poden fer les administracions
públics amb canvis amb la regulació laboral, amb la funcionarial ara
per ara no és possible.
T\’afegisc que conec la legislació laboral perquè alguns anys i des ja
fa temps he donat FOL al meu institut. Dis-me enjorn cap cosa.
Una abraçada,
Adrià Girbés